Nov 15, 2020; Miami Gardens, Florida, USA; Miami Dolphins offensive coordinator Chan Gailey looks on from the field prior to the game against the Los Angeles Chargers at Hard Rock Stadium. Mandatory Credit: Jasen Vinlove-USA TODAY Sports

On Monday, news began to circulate around Twitter about the Miami Dolphins firing offensive coordinator Chan Gailey. Various outlets credited ESPN’s Adam Schefter, including ESPN.

But it turns out that Schefter never reported that Gailey was fired, and it appears ESPN fell for a fake account.

This came after the 1 p.m. ET SportsCenter even mentioned the “report” on air:

The tweet about Gailey being fired seems to originally come from an account (now deleted) with the handle @TuaNeedsHelp, featuring Schefter’s name and avatar.

ESPN retracted and corrected the story.

ESPN published an incorrect story on Monday involving Miami Dolphins offensive coordinator Chan Gailey.

The story has been removed from, and replaced with this correction. The story was also mentioned on the 1 p.m. ET edition of SportsCenter.

No ESPN reporters reported on Gailey or the Dolphins, or were involved in the error, which was made internally. It was on for about 20 minutes. It also ran on social channels.

ESPN regrets the error.

I get it – mistakes happen. But if you’re ESPN, you need to have better practices in place to ensure that your online and TV outlets aren’t crediting one of your reporters for reporting a news story that they didn’t report and hasn’t happened. It’s a horrible look all around, especially in the era of everyone screaming “fake news!” every ten seconds. It’s better to be correct than first, and while ESPN was first, they sure as hell weren’t correct in this instance.

About Joe Lucia

I hate your favorite team. I also sort of hate most of my favorite teams.